lördag 25 april 2015

Körkort!

Salam aleikum

Jag fick äntligen mitt efterlängtade körkort alhamdulillah. I tisdags hade jag uppkörning och jag klarade den! Jag försökte ta det väldigt lugnt kvällen innan och under morgonen samma dag (jag körde upp vid 11.30) och gjorde massa, massa dua 

Uppkörningen var faktiskt rätt så enkel alhamdulillah. Lyckligtvis hamnade jag också bakom en traktor på E45:an alhamdulillah. När jag kände att det började gå mot slutet av körningen så blev jag dock väldigt nervös. Jag skulle parkera och det har varit lite svårt för mig. Jag kom in i rutan fel och fick rätta till det. Till slut kändes det ok, men jag  var inte helt säker. Mitt vänsterben började skaka och det hördes eftersom jag hade foten på kopplingen :P 

Efter detta åkte vi tillbaka till parkeringen där vi började. Inspektören sa kort och gott: "Jaha, då har du tagit körkort då". Efter att ha kämpat med det här sååå länge så blev jag så lycklig så att jag nästan började gråta.

Under dagarna sedan dess har det blivit en hel del bilkörning, bara för att inte tappa det.  Jag planerar att inte köra SÅ mycket i framtiden, utan bara när det "behövs" in shaa Allah. Men just nu erbjuder jag både familj och vänner att köra dem var de än ska ;) Med tanke på hur mycket jag har åkt med folk under alla år så är det min tur att betala tillbaka ;)




3 kommentarer:

  1. Mashallah stort grattis syster!! Så himla glad för din skull <3 Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  2. Åh mashaaAllah syster, så härligt grattis grattis!!! ^_^

    SvaraRadera
  3. Ma shaa Allāh, vad kul och höra!!! Efter prövning kommer lättnad<3

    SvaraRadera