fredag 11 december 2015

Sjukdom, betyg och Ikea.

Salam aleikum

Alhamdulillah jag har varit frisk hela terminen, men nu nådde förkylningen även mig. Jag brukar vara förkyld flera gånger per termin, så jag har klarat mig väldigt länge ändå. Det började igår morse men jag "ignorerade" det och åkte och jobbade. Det gick helt ok, men på eftermiddagen mådde jag sämre så idag är jag hemma och vilar upp mig. 

Under veckan har det varit mycket kring betyg eftersom det skulle  vara färdiga i onsdags. Jag har lite lättare arbetsbörda nu än tidigare så det har inte känts lika stressigt som vanligt, alhamdulillah. Tidigare år har jag satt mer än 300 betyg, eftersom jag då undervisat i fyra ämnen i flera klasser. I år har jag bara haft tre helklasser och ett ämne med varje så det har blivit cirka 80 betyg alhamdulillah. En av klasserna tog jag dessutom över i slutet av terminen så jag stöttade bara den tidigare läraren när hon skulle sätta betyg.. Så ja - i år har det varit en mycket mindre börda alhamdulillah.

I söndags var vi på Ikea då vi behövde ordna upp vår tillvaro lite :P Vi köpte lådor till vår bokhylla, som var kaos innan haha. Jag funderade på hur vi skulle få plats med alla grejer som vi har, men när jag hade gjort färdigt så såg jag att hyllan snarare behöver fyllas med fler saker! Men det får vänta. Huvudsaken för mig är att det är ordning. Jag gillar egentligen inte att ha för mycket prylar. Vi köpte även en skohylla eftersom vi hade skor överallt i vår lilla hall. Nu har vi rensat upp och satt i skorna i hyllan. Min hjärna mår bättre av lite ordning och reda ;) Alhamdulillah

Dags att fortsätta kurerandet in shaa Allah.

1 kommentar:

  1. Vi har en sådan där hylla och det tog inte lång tid innan den var full ;)

    SvaraRadera